top of page

לקבלת המדריך המלא שלי לארגון, 
סידור ועיצוב הבית, מלאו את הפרטים: 

הפרטים נשלחו בהצלחה

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלי
"עיצוב למשפחות צעירות" 

facebook.png
חבילות-עיצוב.jpg

בואו ניפגש

נפגש.jpg

הפרטים נשלחו בהצלחה

נעים להסתיר - פונקציות אינטגרליות בעיצוב הבית

לפני כמה שנים, כשנתקלתי במושג פונקציות אינטגרליות, לרגע משהו צלצל מוכר. זה נשמע לי כמו זכרון עמום ורחוק מהספרים של בני גורן. לא משהו שאני מעוניינת להיזכר בו, בכל אופן. אבל ככל שהעמקתי בתכנון בתים ללקוחות שלי, צמד המילים האלה הוביל אותי, כי הוא התמצית של עיצוב שלא מוותר על 100 אחוז פונקציונליות ולא מתפשר על אסתטיקה. עיצוב שמבין שהבית צריך לעבוד בשבילנו ולא אנחנו בשבילו, ועדיין שיהיה פוטוגני, שיהיה מודרני, שיהיה וואו! בקיצור, איך אני מעצבת לכם בית שהוא גם יפה וגם פרקטי? ממש ככה!
 
תכנון ועיצוב פנים: טל ויסמרק רצון צילום: מאור מויאל
סטיילינג לצילומים: אורית ביטון

נתחיל מהלב של הבית, המטבח בכבודו ובפונקציונאליותו (חתיכת מילה ארוכה). כמה מוצרי חשמל יש בחלל הזה, בלי סוף! והטכנולוגיה מוסיפה לנו עוד ועוד (ועוד ועוד...). הם מסייעים בקיצור תהליכים ובאמת שפניהם לשלום, אבל הם לא הכי פוטוגניים שראיתי בחיי (מדיח...) או מתיישרים בקו אחיד עם הארונות (מקרר...) או מתאימים בול בגוונים (מיקרו מרגיז שלא הגיע בצבע של התנור...). ומה בסך הכל בקשנו? מטבח במראה אחיד ונקי, שיהיה נוח ופרקטי.

תכנון ועיצוב פנים: טל ויסמרק רצון צילום: מאור מויאל
סטיילינג לצילומים: אורית ביטון

פונקציות אינטגרליות ישיגו לנו את התוצאה הרצויה. אבל מה הן בעצם?

הכוונה למוצרי חשמל, שבנויים כך שהם מתאימים להכנסה מדויקת לנישות יעודיות במטבח. המוכר ביותר, שנכנס כבר לפני כמה עשורים למטבחים שלנו הוא התנור האינטגרלי, שיושב לו בכייף בנישה שלו ונראה כאילו יצרו אותו יחד עם המטבח. בשנים האחרונות אפשר כבר ממש להסתיר מוצרים כמו מקרר ומדיח בנגרות ולשכוח שהם שם. או לשחק במשחק האהוב על הילדים שלי, כשבאים אליהם חברים, ושמו "נחשו איפה המקרר שלנו" (זה עדיף על מסכים, אם תשאלו אותי...).

תכנון ועיצוב פנים: אדר' אמיר נבון, טל ויסמרק רצון, מורן שגיא חממה צילום: איתי בנית

גם מכונת הכביסה והמייבש הם מוצרים מאוד מועילים אבל כולנו היינו שמחים להסתיר אותם בתוך ארון. כי איך לומר בעדינות בנוסח צדי צרפתי? פוטוגני זה לא!

תכנון ועיצוב פנים: טל ויסמרק רצון
צילום: לקוחה אהובה שלי מהבית בבני דרום

במקרה כזה, יש לקחת בחשבון את תפקוד המוצר החשמלי. ולכן, חשוב ביותר לתכנן את הנגרות, כך שיהיה בה אוורור משמעותי, שחשוב למכונת הכביסה והמייבש. אני תמיד מחברת את זה לקונספט העיצובי ומתכננת נגרות שהאוורור בה יהיה אסתטי וישתלב היטב בנראות ובסגנון של הבית.

בארון מצד שמאל ניתן לראות נגרות, שהחזית הקדמית שלה מאווררת ע"י חיתוכי CNC בצורת עיגולים. בתוכה- מכונת הכביסה והמייבש.
תכנון ועיצוב פנים: אדר' אמיר נבון, טל ויסמרק רצון, מורן שגיא חממה צילום: איתי בנית

אם תשאלו אותי למה זה טוב, אז התשובה הכי כנה שלי תהיה "כי זה יפה!". זה נראה אחיד, נקי ומינימליסטי יותר. אבל אם תציקו ותשאלו "אבל חוץ מהיופי, למה זה טוב?", אני אגיד שזה חוסך בנקיונות. כי במקום לראות (ולנקות!!!) שלוש פאות של המוצר החשמלי, אנחנו חשופים רק לפאה הקדמית שלו והשאר מוסתרות היטב (גם מאבק) בתוך הנגרות. לסיכום, גם יפה וגם לנקות פחות? קניתי!

 

bottom of page