top of page

לקבלת המדריך המלא שלי לארגון, 
סידור ועיצוב הבית, מלאו את הפרטים: 

הפרטים נשלחו בהצלחה

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלי
"עיצוב למשפחות צעירות" 

facebook.png
חבילות-עיצוב.jpg

בואו ניפגש

נפגש.jpg

הפרטים נשלחו בהצלחה

לבן על לבן

חשבתם שרק לאפור יש 50 גוונים? תחשבו שוב...

 

"לבן-לבן, או לבן אפרפר? מה את רוצה שהלבן הזה ישדר?", שאלתי. זוג עיניים גדולות, מעל מסיכה פרחונית, נפקחו לעברי בתדהמה. "לבן, אני יודעת... לבן קלאסי, צחור, שישדר לובן כזה". "חכי רגע", אמרתי ורצתי לאוטו להביא את קלסר הדוגמיות שלי. אחרי הכל, בחירת צבע לקירות הבית הוא לא עניין של מה בכך. ובחירה לא נכונה, יכולה להפיל בית שלם (מטאפורית, בלי דרמות!)


לפני שנתתי לה להציץ לתוך קלסר הדוגמיות שלי, ה"בייבל" בכבודו ובעצמו, הסתובבתי ושלפתי מתוכו ארבעה גווני לבן, שאני אוהבת במיוחד. ולמה בעצם לא חשפתי בפניה את כל עשרות הגוונים הלבנים בקלסר? הרי היא לקוחה חוזרת, שאני אוהבת ומעריכה במיוחד. אבל ככזאת, אני יודעת שזה בדיוק המעשה שיבלבל אותה יותר. אז צמצמתי את האפשרויות לארבעת הלבנים שהכי מתאימים לבית, שהכי יתאימו לאווירה שאנחנו רוצות לייצר בבית, ומתוכם נתתי לה לבחור את הלבן שהכי עושה לה את זה.


אז איך בוחרים גוון לבן מושלם לקירות הבית? איך מוודאים שהוא לא יסנוור או לא ירגיש דהוי? איך מתאימים אותו בכלל לגוון האלומיניום? איך גורמים לו לעבוד בהרמוניה מושלמת עם הריהוט? קודם כל עונים לעצמנו על כמה שאלות. מה אנחנו רוצים שהוא ישדר? מה נרצה שהוא יגרום לנו להרגיש? איזו אנרגיה תהיה לו? האם נרצה להתאים אותו לגוון האלומיניום או שיהיה ביניהם קונטרסט? אחרי שנגדיר בדיוק את התחושות שאנחנו רוצים להרגיש, נהיה יותר ממוקדים. ואז, נבחר ממניפת הצבע או מהאתר של חברת הצבע ארבעה גוונים שהכי קרובים למה שהגדרנו. עד כאן, יופי!

עיצוב: טל ויסמרק רצון צילום: אהוד בן חיים


השלב הבא הוא החשוב ביותר- דוגמאות צבע! ולמה זה חשוב? כי הגוונים במניפה או באתר אמנם דומים לדבר האמיתי, אבל לא נראים בדיוק כמו שהוא נראה על הקיר. ולכן, הדבר הנכון לעשות לטובת בחירה מדויקת, הוא לקנות פחיות קטנות של ארבעת הגוונים (או להזמין דוגמיות צבע מחברת הצבעים, במידה ויש לכם מעצב/ת). לאחר רכישת הגוונים יש לצבוע בחלקים שונים בבית, בכדי לראות איך כל גוון נראה בתנאים משתנים. שימו לב, שהגוון ישתנה בהתאם לתאורה הקיימת בכל חלל. אם יש לכם גוונים נוספים בחלל, כדאי להכניס גם אותם למשוואה, ולוודא שהלבן שאתם בוחרים "יעבוד" טוב גם איתם.

עיצוב: טל ויסמרק רצון צילום: מאור מויאל (סטודיו רותם)


בכל בית שאני מעצבת הגוונים הלבנים מותאמים באופן ספציפי לכל חלל, כדי לענות על צרכי המשפחה ולייצר שם את האוירה הרצויה. אך בכל זאת יש מספר גוונים חוזרים שאני מאוד אוהבת לעבוד איתם ואשמח לשתף אתכם במצעד ארבעת הלבנים המומלצים שלי. באהבה. הלבן הראשון והבלתי מעורער, שכמעט בכל פרויקט שלי מופיע בתצורה כלשהי, הוא גוון NWC 040 של נירלט. הוא לבן שהוכנס בו מעט פיגמנט שחור ויצר מעין לבן עכור ומעט אפרפר, שמתאים מאוד לחללים מודרניים,מינימליסטיים, בעלי מראה נקי ומעט קריר.

נירלט- NWC 040

עיצוב: אדר' אמיר נבון, טל ויסמרק רצון ומורן שגיא חממה צילום: איתי בנית


הלבן השני שאני ממליצה להשתמש בו הוא גוון HUSH P0011 של טמבור. הוא מעט יותר בהיר מהלבן הראשון ויש בו טיפה פחות אפרפרות. הוא עדיין משדר קו נקי ומודרני, אך מעט חמים יותר.

טמבור- HUSH P0011

עיצוב: טל ויסמרק רצון צילום: מאור מויאל (סטודיו רותם)


הלבן השלישי שאני ממליצה להשתמש בו הוא גוון BLOSSOM TOUCH 0010P של טמבור. הוא משולב עם מעט פיגמנט חום, ולכן חמים יותר מהגוונים הקודמים. אני אוהבת להשתמש בו בעיצוב חדרי ילדים כי הוא משרה אווירה נעימה ורגועה וגם משתלב מצוין עם גוונים צבעוניים וחיים יותר.

טמבור- BLOSSOM TOUCH 0010P

עיצוב: טל ויסמרק רצון צילום: אהוד בן חיים


הלבן הרביעי שאני ממליצה להשתמש בו הוא גוון SWAN LAKE P 0021 של טמבור. אפשר להגדיר אותו כהכלאה מוצלחת בין לבן, אפור וחום. נשמע דוחה, אני מודה, אבל בפועל התקבל גוון אפרפר חמים ונעים, שמשתלב טוב עם ריצוף בגוונים ב'זים ושמנתיים יותר ועובד פשוט מעולה עם שילוב גוונים פסטליים, שניתן להוסיף ככתמי צבע בקירות, בטקסטיל ובאקססוריז.

טמבור- SWAN LAKE P 0021

עיצוב: טל ויסמרק רצון צילום: אהוד בן חיים


חשבתם שרק לאפור יש 50 גוונים? תחשבו שוב...

 

bottom of page