top of page

לקבלת המדריך המלא שלי לארגון, 
סידור ועיצוב הבית, מלאו את הפרטים: 

הפרטים נשלחו בהצלחה

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלי
"עיצוב למשפחות צעירות" 

facebook.png
חבילות-עיצוב.jpg

בואו ניפגש

נפגש.jpg

הפרטים נשלחו בהצלחה

לעבוד מהבית ולהישאר פרודוקטיביים

מציאות הקורונה שינתה לגמרי את הרגלי העבודה של כולנו. גם מי שהיה רגיל לעבוד מהבית, עוד לפני שצץ הנגיף בחיינו, נאלץ עכשיו לחלוק את חדר העבודה עם בן או בת הזוג, לנהל שיחות עם לקוחות במקביל לזום של כיתה א'1 ולשבת הרבה יותר שעות על כסא מול מסך. "לעבוד מהבית" היה נשמע פעם כמו פריווילגיה נישתית, שלא מניבה פירות בסוף החודש. אבל בשנתיים האחרונות למדנו, שאפשר לנהל את העולם מהבית ועל ידי תכנון נכון של סביבת עבודה, הקונספט הזה אפילו פרודוקטיבי יותר.

 

הימים הם ימי קורונה, וכמעט בכל בית אפשר למצוא חדר עבודה, או לפחות פינת עבודה. אבל איך מצליחים לשבת במשרד הביתי שלנו ולהיות פרודוקטיביים, כאשר סביבנו יש ילדים בבידוד, אינסוף עבודות בית ואף לא שנייה אחת של שקט להתרכז ולתת למוזה לנחות עלינו? ללא ספק, תקופה מאתגרת.


הדרך הנכונה לעבוד מהבית ולהישאר פרודוקטיביים היא להפוך את חלל העבודה שלנו לנעים, מעוצב, ממלא בהשראה וכמובן, מותאם לצרכים שלנו.

התכנון מתחיל ממיפוי הצרכים. תשאלו את עצמכם האם סביבת העבודה הנוכחית שלכם מתאימה לכם? האם השולחן מספיק גדול להכיל את המחשב שלכם, המקלדת, הניירת, כלי הכתיבה וכוס הקפה? האם הכיסא נוח לישיבה ממושכת? מתכוונן? האם יש לכם מספיק מקומות אחסון לציוד שאתם צריכים? אם עניתם על רוב השאלות ב"לא", כנראה שאתם צריכים יום שופינג לבחירת ריהוט חדש.


לפי תורת הפנג-שוואי, נהוג למקם את שולחן העבודה מול הדלת, כדי לקבל את פני האורחים, אך לא כל חדר מאפשר ישיבה כזו ולא כל משרד ביתי מקבל לקוחות. לכן, יש אינספור אפשרויות להעמדת הריהוט בחלל, למשל, אם יש חלון לנוף או לחצר מעוררת השראה, ניתן למקם את השולחן מתחת לחלון.

עיצוב: טל ויסמרק רצון | צילום: מאור מויאל

במידה והדרישה היא לשתי עמדות עבודה בחדר אחד, אפשר למקם אותן על שולחן ארוך, זו לצד זו. או על שני שולחנות נפרדים, אחד מול השני. אין העמדה מועדפת, אלא העמדה, שמותאמת יותר להתנהלות שלכם בחדר ולדינמיקה ביניכם. כדאי לוודא שיש מספיק מקומות אחסון קרובים ונגישים לשתי העמדות. במידה ונדרש אחסון נוסף לציוד גדול, רצוי להוסיף גם ארון לחדר העבודה, שיכול להכיל גם ציוד הרלוונטי למי שעובד בו וגם ציוד נוסף של בני הבית (כמו מצעים, מגבות, ציוד טיולים ושאר דברים שאף פעם לא הצלחתם למצוא להם מקום מסודר).

עיצוב: טל ויסמרק רצון | צילום: מאור מויאל

אם אתם מאלה שהישיבה מול החלון דווקא משבשת להם את הריכוז, מקמו את השולחן, כך שתשבו עם הפנים לקיר, אבל הקפידו לתלות מולכם תמונה או לוח השראה שיגבירו את ה"דרייב" לעבודה. אפשר לתלות על הלוח משפטים שנותנים לכם תחושה טובה ומגבירים מוטיבציה, או אפילו תמונות משפחתיות משמחות. להוספת עומק ועניין לחלל העבודה, אני ממליצה לתחום את אזור העבודה באמצעות צבע שישרה שלווה ורוגע (כמו ירוק) או צבע שיעודד אינטרקציה ויצירתיות (כמו צהוב).

עיצוב: טל ויסמרק רצון | צילום: אהוד בן חיים

כדי לשמור על הסדר בחדר העבודה, חשוב להגדיר מקום ייעודי לכל דבר. כשסביבת העבודה שלנו מאורגנת ומסודרת, יהיה לנו קל יותר לעבוד ביעילות. נסו לארגן את הניירת והציוד המשרדי בכלים מעוצבים, שיהיו פרקטיים ויעשו לכם נעים בעיניים.

עיצוב: טל ויסמרק רצון | סטיילינג לצילומים: אורית ביטון | צילום: מרב פלברג

בדירות קטנות, לא תמיד יש חלל להקצות לכמה עמדות עבודה. במקרים כאלה, אני משתדלת לתכנן עמדת עבודה דינמית, שיכולה לשמש כפינת עבודה להורים, שעובדים עם מחשב נייד בבוקר, והופכת לפינת למידה או נגינה לילדים בשעות אחר הצהריים. במצב כזה, אני אתכנן סביבה הרבה מקומות אחסון, שיכילו את כל הציוד הנדרש של ההורים ושל הילדים.

עיצוב: טל ויסמרק רצון | צילום: מאור מויאל
 

bottom of page