top of page

לקבלת המדריך המלא שלי לארגון, 
סידור ועיצוב הבית, מלאו את הפרטים: 

הפרטים נשלחו בהצלחה

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלי
"עיצוב למשפחות צעירות" 

facebook.png
חבילות-עיצוב.jpg

בואו ניפגש

נפגש.jpg

הפרטים נשלחו בהצלחה

כשנמאס ממיקי מאוס - עיצוב חדר לילדים שהתבגרו


 

מה עושים עם החדר שעיצבתם לילד המתוק שלכם, שהתבגר, מבלי שכמעט הספקתם להרגיש??? הצרכים שלו השתנו. הוא כבר לא בעניין של חדר מצועצע וצבעוני, שעושה לו בלאגן בעיניים ובחיי החברה! הוא גם פחות בקטע של סט הריהוט הילדותי, שתכננתם לו באהבה, לפני שהוא ידע בכלל להביע את דעתו! נראה שזה בדיוק הזמן המתאים לשדרוג! בגיל ההתבגרות הילדים מבלים זמן רב בחדר, עסוקים בהגדרת הזהות העצמית שלהם ורוקמים חלומות לעתיד. דווקא בגיל הזה, חשוב שהחדר יבטא את מי שהם, יחזק את תחושת הערך העצמי שלהם והכי חשוב- יעורר בהם השראה! זה בדיוק הזמן לזרום איתם, לחלום איתם, לעוף איתם ולהראות להם, שאפשר גם להגשים! (אפילו אם רק לפני דקה הם טרקו לכם את דלת החדר בפרצוף...). אז איך נותנים להם לבטא את עצמם באמצעות עיצוב החדר שלהם?

לפני שמתחילים לעצב, אני ממליצה לסלק מהחדר את כל האלמנטים הילדותיים, כמו ריהוט צבעוני מדי, ידיות מצועצעות, בובות או חפצים שכבר אין בהם צורך. למעשה, אפשר להיפטר מהכל, למעט פריטים מלאי שיק, שלמרות היותם חפצי ילדות, עולה מהם ניחוח וינטג' והם יכולים להשתלב גם בעיצוב המחודש.


כדאי להתחיל מבניית פלטת צבעים שהם אוהבים, שמרגיעים אותם או שסתם עושים להם טוב. תוכלו למצוא שלל דוגמאות לפלטות צבעים מעוררות השראה בפינטרסט ולבחור יחד בפלטה, שתהיה בסיס לעיצוב החדר. השימוש בצבעים יכול להיות בצביעת חלק מהקירות, בבחירת הטקסטיל או בנגיעות מינימליסטיות באקססוריז.


כמקור השראה לעיצוב החדר, חשוב לבחור במשהו מתוך עולמם, שיגדיר את הקונספט העיצובי. כך הם ירגישו הכי מחוברים לחדר ולתהליך העיצוב שלו. זה יכול להיות חפץ שהם מאוד מחוברים אליו, תחביב שלהם, דמות שהם מעריצים, או כל דבר שמעורר בהם השראה. חשוב להקפיד להשתמש במקור ההשראה כבסיס לעיצוב, ולא להפוך אותו לעיצוב עצמו באופן מפורש מדי, שיהפוך את החדר לחלל ילדותי. למשל, אם מקור ההשראה הוא בלט, אפשר להשתמש בצבעוניות רכה ופסטלית, בטקסטיל שקוף ומתנופף, שמדמה תנועתיות עדינה ואצילית. אבל ממש לא לעצב מיטה בצורת נעל בלט או לתלות על כל התקרה חצאיות טוטו ורדרדות!!! מכירים את חדרי הילדים המוגזמים והמצועצעים, שהיו מעצבים בתוכנית "אקסטרים מייקאובר"? אז כזה! ראו הוזהרתם!

צביעה אמנותית של קירות החדר, היא דרך מעולה להכניס בו אופי וביטוי אישי. אפשר להשתמש בצבעים משלימים, צבעים דומים או לקחת צבע אהוב אחד ולהשתמש בכמה גוונים שלו. אני ממליצה לקחת דוגמית צבע (פיסת נייר קשיח צבוע בצבע הרצוי, מהטמבוריה הקרובה לביתכם), להניח אותה על הקיר שאתם מעוניינים לצבוע ולוודא שזה אכן הצבע אליו התכוונתם. הסיבה לכך, היא שיש פער מסויים בין איך שהצבעים נראים על מניפת הצבעים המודפסת (או על המסך באתרי חברות הצבעים), לעומת איך שהם נראים בפועל על הקיר.

גם תמונות אישיות, המשולבות שעיצוב החדר, יכולות לסייע לאותם מתבגרים לחזק את הביטחון העצמי שלהם. עזרו להם לבחור תמונות של עצמם שהם אוהבים, תמונות עם חברים, משפחה, תמונות מחוויות טובות, ממקומות יפים, ותלו אותם בכל דרך שייבחרו. אפשר להשתמש במסגרות, להכין מובייל תמונות או כל דרך אחרת, שמפעילה להם את "הגלגלים" וגורמת להם לקחת חלק מעורב ופעיל בעיצוב החדר.

ומה לגביי המיטה? מיטת היחיד הנפתחת, בצורת קטר הרכבת, כנראה כבר לא עונה הצרכים שלו (שלא נאמר מפדחת אותו בטירוף כשהחברים באים...) והגיע הזמן לשדרג! אבל למה? לא בכל חדר ילדים אפשר להכניס מיטה זוגית, למרות שהם ממש מבקשים. כך נולדה האחות הקטנה "מיטה וחצי", שנותנת להם הרגשה של "גדולים", אבל משאירה מקום לשאר האלמנטים שעוד צריכים להיות בחדר, כמו שולחן וספריה, למשל. אפשר לשדרג אותה ולהתאים אותה לעיצוב החדר בעזרת כיסוי מיטה יפה וכריות מעניינות, שיהפכו את החדר לצעיר וכייפי.

אני זוכרת את עצמי בגילאי 13, 14, 15 (טוב תכל'ס עד הצבא...) שוכבת על הרצפה בחדר שלי, מסתכלת על התקרה וחושבת, חולמת, מדמיינת (אלוהים יודע מה עוד עשיתי שם ככה כל כך הרבה שעות). בדיעבד, זה יכול היה להיות הרבה יותר נעים, אם היה לי פרקט בחדר. היום זה הרבה יותר פשוט, כי גם פרקט לימינציה נותן את התחושה הנעימה והחמימה של פרקט. העלות וזמן ההתקנה שלו ממש משתלמים ומשדרגים כל חדר. חוץ מזה הרבה יותר כייף ללכת יחפים על פרקט. תנסו!

סיימתם לעצב? הכל במקום? יופי! עכשיו צאו ותסגרו אחריכם את הדלת! כי ממש בעוד שנייה יתלה עליה השלט "אין כניסה להורים!".


 

bottom of page