top of page

לקבלת המדריך המלא שלי לארגון, 
סידור ועיצוב הבית, מלאו את הפרטים: 

הפרטים נשלחו בהצלחה

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלי
"עיצוב למשפחות צעירות" 

facebook.png
חבילות-עיצוב.jpg

בואו ניפגש

נפגש.jpg

הפרטים נשלחו בהצלחה

ברוך בורא המזגן!

היום בדיוק, לפני 120 שנה, הופעלה מערכת המיזוג הראשונה בעולם.

אם אתם אנשים של פרטים קטנים אז: היה זה המהנדס, אלפרד וולף, שיצר מערכת שמספקת צינון וחימום עבור הבורסה בניו יורק.

מזגן הוא לדעתי המצאת ההמצאות (מודה שדעתי מושפעת מהחום של אמצע יולי...)!!! ולכבוד יום הולדתו ה-120, הכנתי פוסט מיוחד, שעושה סדר בכל נושא המיזוג, אילו סוגי מזגנים קיימים היום ואיך יודעים מה הכי מתאים לכל חלל. וגם... סוד כמוס למתקדמים, שרוצים גם פרקטי וגם יפה...

 

עיצוב: טל ויסמרק רצון | צילום: מאור מויאל | סטיילינג לצילומים: אורית ביטון

נתחיל מהסוף- מזגן שהוא גם פרקטי וגם יפה, יש חיה כזאת? התשובה היא כן! אבל בואו נחזור רגע אחורה, בכל זאת מדובר פה בבת-אדם נוסטלגית... יש לי זיכרון ממש חזק של המזגן בבית של סבא וסבתא שלי. הוא היה תלוי בגובה נמוך על הקיר והיה כעור להחריד! אבל אהבתי אותו מאוד, כי סבא שלי, הגאון יש לומר, פתח חור בקיר שבין הסלון לחדר השינה שלו, שם בו תריס קטן, שכאשר פתחו אותו, האויר הקר יצא לכיוון חדר השינה, במקום לסלון (בקיצור, נראה לי שסבא שלי המציא את המיני-מרכזי). ואנחנו, הילדים, היינו מבלים שעות במשחק עם התריס הקטן הזה, רגע מצננים את הסלון ורגע אחר כך את חדר השינה, זה היה קסם מבחינתי! עד היום אני יכולה להרגיש את הכפור בכפות הרגליים, כשעמדתי שם, ליד התריס הזה. ולמה אני מספרת את זה? כדי לזכור ולהזכיר שפעם, כל מה שעניין אותנו היה שיצא אויר קר מקופסת הכיעור הזו ויצנן אותנו אחרי יום חמים.

עיצוב: טל ויסמרק רצון | צילום: מאור מויאל

תודה לאלוהיי הטכנולוגיה! כי היום, לא רק שמערכות המיזוג הרבה יותר משוכללות, חכמות,יעילות וקומפקטיות, הן גם הרבה (אבל הרבה!) יותר אסתטיות וניכר שהיצרנים משקיעים לא מעט מחשבה ומשאבים בעיצוב מוצרי המיזוג.

עיצוב: טל ויסמרק רצון | צילום: מירב פלברג | סטיילינג לצילומים: אורית ביטון

בואו נעשה רגע סדר! אילו מזגנים קיימים היום בשוק? המוכר ביותר הוא המזגן העילי, זה שכולם מכירים, שתלוי גבוה על הקיר. בשנים האחרונות היה נסיון להסתיר את כל המערכות ולכן ראינו פחות ופחות מזגנים עיליים בחללים ציבוריים כמו סלון ופינת אוכל, והשימוש בו נעשה כמעט בחדרים בלבד. אך היום יש דגמים מעוצבים ואסתטיים, בגימור מבריק או מט, שחור או לבן וניכר שהמזגן העילי הופך לפריט פונקציונאלי (בשל היותו חסכוני יותר ממיני מרכזי, למשל) וגם מעוצב! אז אם תשאלו אותי, אני צופה קאמבק רציני שלו לחללים הציבוריים (בהתאמה לגודל החלל, כמובן). לא פחות מוכר הוא המזגן המיני מרכזי,שמיועד למזג חללים רחבים. מערכת המיני מרכזי מורכבת מתעלות מיזוג, בתוכן עובר האויר ויוצא מפתחים בחללים השונים. המערכת יושבת בתוך הנמכת גבס (בין הגבס לתקרה המקורית).

עיצוב: טל ויסמרק רצון | צילום: מאור מויאל | סטיילינג לצילומים: אורית ביטון

אם תכנון הבית שלנו כולל גם נגרות בהתאמה אישית, זה מצב קלאסי להשתמש במזגן עילי נסתר, שמורכב ישירות בתוך הנגרות. ניתן גם "להחביא" אותו בהנמכת גבס. פתח יציאת האויר יהיה דומה לפתחים של מע' מיני מרכזי. ישנם שני סוגי פתחים עיקריים כיום, "גריל", שהוא רחב יותר ושכיח יותר. והאח המעוצב שלו- "סלוט", שניהם עושים את העבודה, הבחירה ביניהם היא עניין של טעם וגם של תקציב.

עיצוב: טל ויסמרק רצון | צילום: מאור מויאל | סטיילינג לצילומים: אורית ביטון

מערכת מיזוג VRF נחשבת לחזקה מאוד, כי יש לה יכולת לצנן עם מנוע אחד חללים רבים ולעשות זאת בשקט ועם צריכת חשמל מינימלית. אלא שעלות המערכת וגם התקנתה לא נמוכה, ולוקח זמן עד שהיא למעשה הופכת למשתלמת.

עיצוב: אדר' אמיר נבון, טל ויסמרק רצון ומורן שגיא חממה | צילום: איתי בנית

אז... אחרי 120 שנה, הגיע העת לומר, תודה אלפרד וולף! הצלת את חיי! בלעדיך אני שלולית!

עיצוב: אדר' אמיר נבון, טל ויסמרק רצון ומורן שגיא חממה | צילום: איתי בנית
 

bottom of page